redo för jul

Nu är jag klar med mina julklappar! weii. Känns riktigt skönt. Jag har hittat riktigt bra grejer. Den som inte blir nöjd nu får inga julklappar nästa år. Fick en kartong till en juklapp på en affär. Jättefin tyckte jag. Det krävdes dock en person med högre inteligens än vad jag besitter för att bygga ihop den. Först trodde jag att jag hade fått två kartonger. Härligt, då har jag en till övers, tänkte jag. Men nej. Den var i två delar. Mycket vacker kartong, men väldigt krånglig att bygga ihop. Efter många om och men (lite tejp, och en hel del ilska och frustration, som tur var höll jag fingrarna borta från saxen) lyckades jag få ihop den. Riktigt stolt tjej. Tejpen behövdes självklart inte, så jag tog bort den. Jag fattar inte varför dom inte hade någon slags ritning på hur man skulle pussla ihop det? eller är det bara jag som har lite bristande intelligens?
Jag har iallafall varit riktigt fyndig och pillat ner två mycket bra rim. Dom är jag riktigt stolt över. Inte ett dugg avslöjande faktiskt. Bara väldigt fyndiga. Har dock ett par rim kvar. men jag måste ju ha något att göra på onsdag kväll också.

Imorgon åker jag hem. Då blir det massor med julbaksmys, skidåkning, fika och filmtittning. Det ser jag verkligen fram emot. Måste bara orka packa den enorma väskan med allt som ska tas hem. oh


en del av årets julklappar.

När jag promenerade hem från stan idag ville jag nästan inte åka härirån. Uppsala är en så fruktansvärt mysig stad. Speciellt nu när det är massa massa massa snö överallt och fina ljus i alla fönster. Sånt blir man så lycklig av. Julstämning like hell!


Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0