grönblårödsvart

Tre dagar i Idre och jag är helt körd. HELT KÖRD!
Fredag: Snöstorm tvåtusen på toppen. Man såg ingenting och jag gick vilse på toppen ungefär. Inte jättekul åkväder
Lördag: Sol och lite blåst. Jättefint verkligen. Man kunde se hur långt som helst när man stog på toppen och snön var mjuk och härlig. Hittade en kanonbra svart offpist. Jag är mycket stolt över att jag tog mig ner utan att börja gråta efter halva.
Söndag: Sol och NOLL blåst. Ännu bättre! dock minusgrader så backarna var rätt isiga och hårda. Inte lika kul att köra offpist. Jag provade dessutom Lillstrumpans slalomskidor, vilket jag inte gjort på typ minst sex år. Sjukt roligt att åka fort, fort, fort i svarta backar. Mmm I like!
Jag hittade även en ny hobby under min resa. Det är sjukt roligt att kolla på allt drama som utspelar sig i de svarta backarna när ungarna inte vågar åka ner, och föräldrarna ska försöka ta sig ner med dom. Vilket jäkla mission. Och ungarna bara skriker (eller åker skrattande ner på tjärten). Skulle aldrig orka med det. Andra ungar är helt galna. Medan man själv står halvvägs ner för den supersvarta backen och håller på att börja gråta efter mamma för att man inte vill fortsätta, kommer den en liten, liten, jätteliten unge och kör störtlopp ner för hela backen. Känns ju inte helt OK att vara töntigare än dom.
Men nu har jag iallafall åkt båda bräda och skidor så att det räcker för ett tag. Mina ben pallar nog inte mer heller. Dessutom bör min stjärt få vila lite. blåmärkena måste få blekna. Nästa år blir det nog en kudde.

Fick precis ett sms av snäppis. Hon trodde hon kunde springa ikapp ett tåg. Tummen upp för det! Det gäller bar att våga utmana!

Nu blir det födelsedagstårta hos bror.
Imorgon är det back to Uppis som gäller.

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0