Hair today, Gone tomorrow

Hämtade ut min kostym idag. Den är lite bångstyrig, men jag hoppas det löser sig efter att jag har sytt lite i den hemma hos Lotta på torsdag. Hoppas bara jag hinner sy allt då. Antar att jag får ta och förbereda allt innan...

Jag har ett mycket viktigt meddelande till samtliga kemister och apotekare som arbetar inom skönhetsindustrin.
När ska ni uppfinna ett piller som gör att man får exakt den hårfärgen man vill ha utan att behöva färga hårfanskapet hela jävla tiden??!!

Ursäkta ilskan, men det är så fruktansvärt jävla skittråkigt att färga håret. Jobbigt och tidskrävande och jag går runt med missfärgad panna, kolsvarta öron och skitig nacke i en evighet efter varje färgning.
Kladdigt och krångligt är det också. Det svarta som hamnat där det inte ska vara, alltså det som missfärgar större delen av mitt vackra anlete, försvinner. Antingen efter att man gnuggat sönder huden och är lika känslig som en brännskada grad tre (Jag har absolut ingen aning om hur man graderar brännskador. Vet inte alls om tre är fågel fisk eller mittimellan). Eller så har dessa skönhetsfläkar bleknat lagom tills det är dags att åter placera sig framför badrumsspegeln, kladda ner hårborstar, armar, öron och pannan samt missfärga naglarna och överkonsumera engångshandkar igen.

Jag skulle kunna döda för att få vara naturligt svarthårig.

Okej, jag kan tillochmed sträcka mig till att vara mörkt, mörkt brunhårig. Det är lugnt. Jag kan tat. Bara jag slipper vara den är blondinen som måste färga håret exakthelatiden. Det är jättejobbigt.
Finns säkert mängder av mörkhåriga otacksamma brudar som bleker bord vartenda pigment i hela håret.
Orimligt. Vi borde byta.

Kan inte låta bli att fundera på om jag skulle pasa ljust och lite långt hår..? Skulle jag känna mig som mig själv? Åh jag blir så nyfiken ju! Ibland önskar jag att jag hade en massa peruker (Som ser verkliga ut, på riktigt), så man kunde se totalt olika ut varje dag. Fatta pfta man fick förnya sig själv och sin frisyr då. Efter dagsform liksom.
Nej, men alltså, idag vill jag inte ha långt, vackert, brunt hårsvall. Jag vill testa en mörkröd page. Eller varför inte blont och spikrakt. Ljustbunt och snorlångt. En helt wako och osymetrisk frisyr där en riktig konstnär gått bananas.
Asballt.

Jag vill göra nåt nytt. Fast jag trivt ju.

GE MIG MITT SVART-HÅR-IDAG-PILLER!

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0