Note To Self:

Tvätta aldrig mer i den obokade tvättstugen på eftermiddagen.
Aldrignågonsinnmerjaggeruppochköpermigenegentvättmaskin!
Fyfan.
När jag blir vuxen, gammal och stor och flyttar hemifrån och köper mig en bostad som jag ska äga tänker jag ha en egen tvättmaskin. Då kan jag tvätta när jag vill och hur jag vill. Mitt i natten.
Slippa stressen, pressen och stå och hänga framför en nästan färdig tvättmaskin för att, precis när den piper, öppna luckan ock kasta ut någons kläder och snabbt kasta i mina egna och trycka igång maskinen igen. Fort.Fort.Fort innan någon annan hinner ta den föra mig. Igen efter 40 minuter ska man stå där och hetsa för att få ut sina egna kläder innan någon kastar ut dom på det extremt äcklgia golvet.
Hetsa för att få en torktumlare.
Döden.
Från och med nu är det klockan nollsjunollnoll som gäller när jag ska tvätta. Tillochmed juni 2011, sen tänker jag inte beblanda mig med studentkomplex längre. Då ska jag bo i en riktig lägenhet. Som ser ut som jag vill att den ska se ut.
Vägrar trängas med alla andra hetsiga studenter.

Nu åker jag till en kall öl.

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0