Painting Pictures In Red And Blue

Inatt drömde jag någon salgs mardröm om Ekeby. Att mitt rum låg i köket. Det var som en glasbus, mitt i köket, där alla kunde kolla in. Alltid. Lite smått obehagligt faktiskt.
Idag träffade jag Hanna och Markus för första gången på jättelänge. Jag längtar tillbaka till Ekeby lite smått sådär ibland när man träffar människor därifrån.
ÖG:s julkonsert var jättemysig. Och dom var verkligen jätteduktiga, även om jag och Charlott var lite smått upptagna med att diskutera viss kördeltagares uteseenede. (Vi är inte alls ytliga, nä nä...)
På vägen hem kom jag fram till att jag saknar mitt rum där i Ekeby. Saknar att vakna av att SVT:s morgonprogram startar. Nyheter varje halvtimme och man halvslumrar och drar sig för att gå upp.
Numer går jag bara upp när min telefon ger ifrån sig det där hemska ljudet. och jag går upp för tidigt för att hinna lyssna på morgonpasset i P3. Jag brukar hinna höra första tio minutrarna. Tråkigt. Jag saknar att lyssna på det hela vägen till skolan.
Just nu njuter jag av en lååång tredagarshelg HELT UTAN JOBB!
Ska bli så jäkla skönt.
Satt idag hos Lotta och sydde klart min dräkt. Jag kommer vara snygg imorrn. Jag ska dessutom bli så berusad att jag inte orkar röra mig på lördag. Detta förutsätter att jag bakis-shoppar redan imorrn så att jag har allt gott hemma som jag kan tänkas bli sugen på.
Alltså, KÖP:
-Kladdkakeingredienser
-Glass
-Choklad
-Vitlöksbröd
-Avocado
-Proviva
-Frysta bär
-Popcorn
Sen har jag nog mitt på det torra.
Tyvärr vet jag att jag inte kommer orka/hinna/bry mig tillräckligt för att orka gå och handla allt det där imorrn.
Dagens I-landsproblem.

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0