This Was Not To Early

Hemma.
Svinkallt. Så fort någon öppnar dörren vill man hoppa in och gömma sig i ugnen. Svinkallt. Jag tänker inte gå ut utomhus på hela jullovet. Vägrar.

Hittar nätverkssladden, men den vill inte fungera i min dator. Enligt Siri funkar den i hennes. Fungerade för mindre än en timme sen. Detta händer klockan sex. Det sög ju. Som vanligt när man är här. Internetsladdarna fungerar inte. Den som är på mitt rum åker hela tiden ur datorn. Hata livet på landet.
Pappa säger att det sitter en anten på modemet så det borde ju gå att få trådlöst. Vi diskuterar saken med sverker under middagen, eftersom samtliga datoranvändare är rätt sugna på trådlöst...
Det dröjer ända till NU innan han fixart, och då går det på två röda.
Varför inte fixat detta tidigare? Alla dessa gånger man suttit och förbannat sig över uppkopplingen och varit tvungen och sitta på siris dator. Nu kan jag sitta var jag vill, när jag vill, i heeela huset. Och på telefonen, vilket betyder att jag kan uppdatera min spotifylista om jag skulle få för mig att göra det.

Jag, Olov och Siri har "dekorerat" pepparkakshus. Ett av husen såg ut som "någon utvecklingsstörd har gjort det", enligt syskon nummer fyra. Det var inte mitt hus, vill jag bara påpeka.

Väl mött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0