nekrooooser

Oh vad jag borde sova tidigt ikväll. Egentligen är jag trött, men känner ingen direkt motivation till att sova. Imorrn är sista dagen på praktiken och jag borde se till at göra så mycket som möjligt då. Jag blir lite stressad när jag tänker på det. Det tråkiga är ju att ha Calici på avdelningen, så den är stängd. Inga nya patienter och de som ligger inne blir bara färre och färre. Finns liksom ingenting att göra riktigt. Så jag borde tokförbereda mig till min slutbedömning så att jag inte gör bort mig totalt. Sätt den liksom! Jag har gjort lite självstudier på trycksår. Och OH! vad ja blir impad på rådnader, blåsor, sårhålor och nekroser. Det är så äckligt och faschinerande på samma gång. Man kollar med skräckblandad förtjusning. Jag är äcklig jag vet, men sår (gärna infekterade och nekroserade) faschinerar mig något fruktansvärt.

Väl mött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0