Fatty Acids och Schwannceller

Idag är det dags, idag gäller det, ikväll är det över. Jag känner mig lite.. liksom spänd, inte nervös utan mer nyfiken. Jag undrar vilka frågor som kommer komma på tentan, och hur mycket man har fattat och inte fattat och så vidare. Det jag vill mest av allt är dock att kunna skriva tentan med dialekt. Det hade blivit mycket, mycket roligare. Eller att man kunde få göra en animerad film om hur kroppen använder energin, och vilken typ av energi den använder. Det hade varit riktigt riktigt roligt. Ikväll bli det iallafall pubkväll med alkohol. Det känns skönt. Det är man värd efter att ha tryckt in mängder med nya ord, reflexer, system, namn på ben, celler, muskler och hormoner. Nu gäller det bara att komma ihåg allting, och hålla isär allting. Men det ska nog inte vara några som helst problem. Jag vet ju att Schwanncellerna är myelinskidor i perifera nervsystemet och att fatty acids använd som energikälla i vila. Jag är expert på diverse diktatorers hjärtlag. Utan den blir det hjärtsvikt. Inte bra.



Tog en underbart skön promenad mot Håga i morse. Gud vad jag blir skidåkarsugen när jag ser skidspår. Jag får någon slags abstinens. Hur ska jag kunna åka tjejvasan om jag inte tränar innan? Jag borde ha tagit hit mina skidor. Ser fram emot 27 februari. Jag kanske, kanske hinner åka till Orsa i februari och leva på mina skidor under en helg. Det skulle vara perfekt. Skidåkarångest.

Nu taggar vi till för helg värd namnet!

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0