värd dag

Världens mest värdefulla dag. Kommer till skolan kl 08.12. (Egentligen ville jag ligga kvar i sängen hela dagen)
Vi har en föreläsning om särskrivning och hur rättstavningsprogrammet i word fungerar. Varför? varför, varför, varför??!!
Timme nummer två består av av en trevlig dam som förklarar det här med tekniken inom vården. Inte ett dugg givande. Och visar hur studentportalen funkar. Som om att vi inte har varit inne där förut...
Under nästa timme går dom igenom PM-skrivning. Lite givande iallafall. Men allt går att läsa på pingpong.
Den sista timmen innan lunch går dom igenom vartenda ord i våran vips-folder.
Under lunchen är jag och emelie deppiga och vet inte vad vi ska ta oss till. Vad vill vi med dethär egentligen? Vi ser på något sätt något slags hopp. Vi får stå ut tillsammans. Jag vill kanske något annat. Fast ändå inte...

Efter lunch var det en givande timme om BT, puls och andning.
Nästa timme kommer inte föreläsaren.
Sista timmarna kan jag och Ida knappt hålla oss för skratt. Vi orkar liksom inte rikigt. Vi står inte ut. Vårterminen kan bli spännande. Under basgruppsträffen känner jag stundvis hopp om att jag är nöjd trotsallt.  Det kanske ger med sig när man får göra konkreta saker.

Min superpeppiga kvällskurs var ett skämt. Han som höll i den hälsade alla välkomna, sedan sa han att han inte skrev några intyg förrän efter tredje föreläsningen. "För ni går ju här bara för att få sånt där kårleg, så ni kan dricka billig öl, eller hur? :)"
Det var jag och uppsalas alla nittior. Sedan inser jag att jag faktiskt har läst exakt samma saker som vi ska läsa. KUL

Nu ska jag iallafall få ha en peppkväll på V-dala. Kommer ju inte träffa folk de närmaste veckorna känns det som. Man kommer ju ha en del att göra har jag upptäckt. Imorgon blir det specialmedicin hela em-kväll! nice like hell.

Väl mött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0