VIPS

Imorgon är vi pepp igen. Förhoppningsvis. Då blir det introduktion på en rolig kurs iallafall (som iochförsig inte börjar förrän i april, but still). Dom här omvårdnadskurserna som vi pysslar med just nu är liksom inte direkt med på min topp-fem-lista. Tyvärr. Speciellt inte när man får etthundra nya uppgifter redan första dagen. Som skall göras samtidigt som man är ute på praktik. Meeen, ja. Det är bara att bita ihop. I april blir det bara roliga kurser resten av tiden. I hope. Mer praktiskt iallafall, men framförallt - mer sår och sjukdomar!
Jag lyckades hitta en superduper bra muskelfysiologibok på BMC-biblioteket idag. Känns mycket bra. Det bästa är att det är boken jag suktade efter i våras, och först nu har jag orkat leta rätt på den. Men kanongjort av mig! På onsdag börjar kursen. Ska bli intressant att se ifall det är stor skillnad mellan denna och den lilla snutten nutrition vi hade i höstas. Jag hoppas på lite djupare och mer, men efter webbföreläsningen jag kikade på idag känns det rätt torrt. Meeeen, det visar sig på onsdag.

Imorgon börjar jag mitt nya jobb. Nu ska jag sluta vara fattig student. Istället ska jag bli sönderstressad, rik student, med jobb! Som inte alls kommer ha tid att göra av med sina pengar hon tjänar på sitt jobb eftersom hon pluggar och jobbar hela tiden. kul
Jag håller tummarna för att min bror också ska få jobb, och få jobba med mig! Skulle ju faktiskt vara jättekul.

nu bör jag sova.

Väl mött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0