Move my own way

Känner mig efter två dagar ganska hemma i min underbara, fina, stora lägenhet som har ett stort eget kök med egen kyl och frys.
Mycket nöjd över flytten, men känner inte alls peppen att åka tillbaka till ekeby för att städa ur gamla rummet. tvätta fönster säger jag bara. Varför skulle jag orka göra det för? På tok för ansträngade.

Nu har jag äntligen haft lite tid att se fram emot Berlinresan i augusti. Hostel bör ju bokas inom kort, så man inte står där helt snopen utan någonstans att sova när man anländer till storstaden och inte fattar ett jota av vad någon säger. Och det enda lediga rummet i hela landet är lyxsviten på lyxhotellet för enmiljoneuropernatt. Inte min kopp av te.
Men tack vare Nora har jag nu fått tips om ett supermysigt hostel, (mitt i mitte!) som dessutom passar mitt konto perfekt!

Jag tackar någon typ av högre makt för att min mor glömde sin musikmaskin här när vi flyttade. Det betyder att jag kan lyssna på musik och radio när jag transporterar mig från punkt A till punkt B, samt när jag tränar. Toppenbra!

Nu fattas bara ett köksbord (men jag har hört att det där med att ha någon typ av möbel att äta sin frukost/lunch/middag vid är överskattat) och en symaskin som kan fålla upp våra gardiner (host, host), sen är allting helt perfekt!

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0