Chase My Dreams

Näe. Jag tänker vara en lat liten latmask idag och inte alls gå på spinning klockan tolv.
Jag ska vara duktig och göra skolarbete istället. Så det så.
För man ska inte tro att man kommer undan skolan bara för att man får gå upp i ottan och slita på en avdelning. Nä nä.  Att skriva vetenskapligt med källhänvisning finns det alltid tid för, och det är ju så himlans roligt!

Jag har fått antikroppar mot hepatit B. Det bör ju nästan nästan firas. JAg är så lycklig att jag inte vet vart jag ska ta vägen. (Ok, hur störd är man när man står i köket och hoppar uppochner av lycka för att man har ett normalt immunförsvar och kan sticka sig på använda nålar utan att noja?)
Jag är knäpp. Men det visste vi ju sedan innan.

Har varit med om det ballaste hittills i mitt sjuksköterskeliv.
Fick vara med på inläggning av en subkutan venport. Ok, jag SKA, SKA, SKA bli op-syrra. Så är det bara. Eller så ska jag bara gå den där utbildningen så jag får lägga in picc-line. nånting, vadsomhelst. Eller så får jag bli läkare.
Jag är störd, jag vet, men jag vill verkligen skära i folk, se blod och inre vävnad. Ben, muskler, lever, hjärta, lungor. Det är ju så fruktansvärt jävla coolt!
Tänk om jag hade kommit på det när jag var fjorton. Då hade jag kunnat gå natur direkt, och fått 20.0 i betyg. Då hade vi inte suttit här i den glada ånger-båten. Då kanske jag hade gått.. säg T5 eller nåt nu. Hade ju varit asballt!
Försökte även sätta en PVK igår. Tre försök och jag misslyckades. Inte ett dugg nöjd.

Ikväll ska jag äta hemgjod pizza. MUMS!

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0