In The Cold, Cold Night

Jag har länge funderat på varför folk sover med pyjamas. Är det bara jag som blir oliiiiidligt varm och svettig när jag sover? Jag och bror har ju dock kommit framtill att vi har genitiken emot oss  när det gäller svettkörtlar, Tack Pappa!
Eller egentligen har jag nog feber varje natt eftersom jag först är fruktansvärt varm, kastar av mig täcket och sedan vaknar av att det är isande kallt och kryper in under dubbla täcken.
Men nu har jag kommit på varför folk använder pyjamas.
För i denna lägenhet är det fruktansvärt kallt. Jag ligger med dubbla täcken och raggsockor och fryser. Inte OK.
Igår kom jag på den briljanta iden att sova med mjukisbyxor - liite för varmt.
Kontentan av detta test är alltså följande:
Jag behöver en pyjamas.
Något varmt att sova i under årets kalla vintermånader då dombron tycker att det är överskattat att sätta på värmen i lägnehterna. - men plagget får ju inte vara mjukisbyxevarma.

Pyjamasjakt börjar nu!
Men känner jag mig själv rätt kommer jag inte köpa någon. Inte ens leta.
Jag kommer fortsätta frysa och värma min värmekudde varannan timme för att hålla värmen i vinter.

Väl mött

Kommentarer
Postat av: Maja

vad säger du om att köra helkroppspyjamas i vinter, en sån där topp och underdel sitter ihop? har alltid velat ha en sån:)

2010-11-07 @ 19:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0