Reach For The Skyline

Kvällsprakitk igen. Jag gillar ändå att skrutta runt på avdelningen på kvällskvisten. Dela lite piller, ge lite injektioner, småprata lite med de härliga gubbarna innan det är läggdags, spana in FASS, you know.
KaHa står i läkemedelsskåpet med en tjej från avdelningen under som tigger till sig lite narkotikaklassade preparat. KaHa tar fram en ask med rosaröda piller och frågar om jag vill ha "sjuksköterskegodis". Det låter en aning creepy, men sötsugen som jag är på kvällskvisten tar jag mig en pastill. Godis och godis.. Njaa.. ytterst tvekis.
Frågar KaHa vad hon har lurat i mig, men hon hinner inte svara, för det uppstår en liten situation då tjejen från avdelning C inser att det ligger för många morfinpiller i asken!!! Samtdigt som en av mina favvoritgubbar ringer efter hjälp.
Skönt att KaHa lurar i mig massa konstiga piller. Kommer jag tuppa av innan kvällen är till ända? Vad har hon lurat i mig? Står dom där och fnissar i läkemedelsrummet nu? Är det ett sånt där härligt practical joke som dom kör på alla studenter? Lite furix så dom bli jääävligt kissnödiga på vägen hem, sådär så man nästan inte kan hålla emot. Eller varför inte en rejäl jäkla dos kortison, så att jag aldrig någonsinn kommer somna ikväll, kanske runt halv fem, men då är det ju nästan dags att gå upp igen. Jävligt moget, KaHa, jävligt moget!
Oroar mig in i det längsta, men precis när jag ska bege mig hem säger KaHa att det bara var lite salivstimulerande tuggisar.
Finns ju inget som slår lite salivstimulerare sådär på tisdagskvällen. Mumma!

Ball grej igen! Jag fick kolla på en PICC-line-inläggning.
En sån sjuksköterska ska jag bli. Som får sticka och skära ordentligt.
Ballt.

Imorgon är det mittbedömning, och jag är inte alls nervös. Nä, nä. (Det ska tydligen funka att intala sig själv saker sådär. I hope, I hope!) Hur ska dom kunna bedömma mig när jag knappt hunnit gjort nånting! Det kommer bli knasigt.
- Jaahaa, hur tycker du att punkt 5 och 8 har gått då?
- Eeh, joo alltså, jag har inte hunnit med dom än. Det har inte riktigt uppstått något tillfälle för det. Men jag är en jävel på insulin ska du veta! Och ringer och glukos med för den delen. För att inte tala om att blanda fortum och tazocin och ge det löjligt långsamt i SVP, samtidigt som man samtalar med patienten om vädret och bilkörning och andra vardagliga saker. Inte för att skryta, men det är jag såjävlabrapå!
(Jag är ganska duktig på att skriva ut blodprovsremisser också.
Fastdetkanjagintegörafrånmininlogg,såjagmåstegöradetfrånenriktigsjuksköterskasinlogg.)

På fredag ska vi julbaka, min bror och Sanna och jag. Åh, fyfan vad det ska bli gott! Knäck och snickers och winernougat och, och, och mintkyssar och, och, och lussebullar! Och kanske tillochmed lite pepparkakor. (Fast det är ju inte lika gott som det andra)
Mmm! Jag tycker om snask!

Nu är det sovdags och vampyrboksläsardags.

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0