The social network

I fredags satt vi halva klassen och drack vin och var berusade och glada. Vi kommer på idén att gå på bio. Vi bokar en massa massa biobiljetter till söndagen. Idag var det fyra som ville gå. Vi är så bra på att planera och GÖRA våra planerade saker!
Men vilken film! The social network var faktiskt riktigt, riktigt bra! Älskar att Mark har aningens sociala problem. Men det är ok. har har ganska många vänner nu. (Och några ovänner, men det är oväsentligt)
Det är ju helt sjukt. Facebook är ju faktiskt världens grej. Har man inte facebook så finns man inte. Så är det. På riktigt.

För en tid sedan såg jag en gamal klasskompis vingla omkring på en cykel här i Uptown. Men jag var inte helt hundra på att det var han. Det hela gick mycket snabbt (som man brukar säga). Men igår fick jag det bekräftat.
Carl-Henrik Tibblin bor i Uppsala. Jag måste försöka komma i kontakt med karln, stämma träff och snacka gamla minnen och en massa skit.
problem 1: Han har inte facebook. (och nu har vi ju lärt oss det, han finns alltså inte...)
problem 2: jag har itne hans nummer och jag och Sara vet inte riktigt vem som kan ha det.
Time for research!

Imorgon börjar praktiken.
Jag är löjligt nervös. Det kommer bli så himla himla intressant och spännande och roligt och jobbigt och svårt och allt på samma gång! Jag kommer vara så trött på dagarna och noja över alla jobbiga inlämningsuppgifter och doningar. Men framförallt kommer jag ju bli helt osocial. Gå upp överdrivet tidigt och vara jättetrött när jag kommer hem. Kul liv.

Efter denna helg har jag kunnar konstatera:
- Det finns många tveksamma människor.
- Folk beter sig märkligt.
- JAG är en ytterst tveksam människa.
- JAG beter mig märkligt.
men jag vet vad jag vill!

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0