This Is The Year

Drömmer på morgonkvisten, när jag znoosar som bäst, mardrömmar om att försova mig. JAG FÅR INTE MISSA KTC!
Vaknar med ett ryck och inser att jag faktiskt nästan försovit mig. Med andra ord blir det ingen frukost.
Min mage och jag är ovänner hela förmiddagen. Hon vill ha frukost, men får bara ett äpple framåt tiotiden.
Kurr och panikkänslor i magen.

När jag kommer hem och ska vara duktig och plugga somnar jag nästan. Jag bestämmer mig för att ge efter för de tunga ögonlocken.
Lägger mig tillrätta i sängen, påklädd och med täcke och fryser ändå! Kom igen Dombron! sätt på värmen!
Hursom. Jag ställer väckarklockan och somnar på två röda. Vaknar och stänger av väckarklockan och sover gott i två timmar till.
Det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Nu kommer hela kvällen/natten/morgondagen bli förstörd för min dygnsytm är helt off.

Plugga hepatit. Läser om patologi och behandling. Mediciner står uppradade i boken. Jag slår i FASS och inser att även dessa mediciner, precis som antiepileptikan, inte finns tillgängliga längre. De är avregistrerade.
Jag vet inte, det kanske bara är jag som är lite petig, men det skulle va skönt att lära sig namn på läkemedel som faktiskt används. Känns inte jätteviktigt att kunna en massa gamla, som blev avregistrerade 1953...
Tack Nils Grefberg för att du är så up-to-date!


Väl mött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0