You Need To Find It!

Skulle fixa biljetter.
Enligt fejjan och hemsidan skulle försäljning inte ske på blåkorset, utan på MedC. Och vart ligger det då? Jag googlar. Maja googlar. Jag kollar på min karta jag har över akademiska. Allt detta utan resultat. Läkarna har gjort det så lurigt som möjligt. Bara läkarstudenter ska kunna köpa biljetter. Snikna jävlar.
Majsan fixar biffen. Får en detaljerad vägbeskrivning av Gösta.
Vi kommer till sjukhuset. Psykiatrins hus. Vi ser ingång 14, ingång 15, ingång 17. Men inget MedC. Vart är detta? Det är lördag = rätt tomt och låst överallt.
Vi öppnar dörren till ingång 15. Och där sitter en affisch för PreKlin. Här måste det ju vara.
Men det är låst. Självklart. Man behöver ett Uppsala Universitetskort som är regitrerat på läkarlinjen. Det har ju inte vi. Vi går runt för att kolla om nån annan dörr är öppen.
Nej.
Men jag ser någon där inne som är påväg mot den första dörren. Vi springer dit. Hinner precis och får komma in. På en skylt står medicinarcentrum. Vi antar att det är dit vi ska. Vi möter två personer i trappan. Kommer upp till våning två. Där är ännu en dörr låst. Vi knackar och bankar. Inget händer. Hissen låter. Det kommer någon. En kille kliver ur, men hans kort fungerar tyvärr inte heller.
Vi bankar allihopa.
Att det ska vara så fruktansvärt svårt att få tag på biljetter till denna middag! Vi funderar på om detta är något slags test för att se om man är värd att gå på PreKlin. Man måste liksom klara av att komma in till biljettförsäljningen för att få komma med.
Synd för oss mindre begåvade.
Vi bankar lite till och sen kommer dom och öppnar.
Vi får äntligen tag på våra biljetter, och Majsan fick nästan av misstag två biljetter. Det hade varit fantastiskt! Men ärlig som hon är gav hon tillbaka den andra.

Så nu är det mindre än två veckor kvar tills det bär av, och vi msåte helt enkelt komma på en riktigt, riktigt bra outfit.
Problemet är ju det att det finns så många fel...

Lördagkväll på sjukhuset. Rätt mysigt ändå. Söndag morgon. Imorrn är det advent. Jag ska ha glögg och lussebulle!

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0