KAD-PM!

Igårkväll kände jag att nu får det fan vara nog! Nu ska jag ta tag i det där PMet. Annars kommer det bara bli skrik och panik nästa vecka. Jag började läsa i boken om valt ämne och jag kände att Det här kommer ju gå kanoners!
Idag gick jag således in på både COCHRANE och PubMed.
Men där tog allt stopp. Kommer inte ihåg ett enda av de där bra sökknepen man skulle tänka på. Har ingen aning om vad KAD, RIK och SIK heter på engelska. Går in på MeSH och hittar inte mer där.
Men tillslut lyckas jag på något sätt få fram 130 artiklar som handlar om katetrar. I Lööööve!
Läser abstract och känner att det här, det här är riktigt bra!
Men finns artikeln i fråga? NEJ! det gör den inte.
Inte nästa heller,
eller nästa.
De artiklar jag hittar handlar säkert om exakt samma sak och är en miljard sidor långa.

Jag vill inte skriva PM, det är skittråkigt att vara vetenskaplig. Dom som tycker att det är så himla kul kan ju göra det där så kan jag gå och ge injektioner och sätta nålar och sticka folk för nöjes skull? Eller?

Internationella PM-hatar dagen.

Väl mött.

Kommentarer
Postat av: luffi

Hejsan!



Allt bra med dig idag!? Kram

2010-10-20 @ 11:14:39
URL: http://www.luffi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0