Vi överlevde helgen.

Det var skönt att komma hem till mor och far i fedags. Speciellt eftersom tågresan bjöd på alldeles för mycket äventyr. Vi fick inte åka längre än till Krylbo, sedan fick vi snällt stå ute i kylan och vänta på bussar. Tur att far min är en übersnäll herre i sina bästa år. Han är i Hofors och anser sig vara "i närheten". Mycket bra. Han åker och hämtar mig och jag får köra bilen hela vägen hem. Jag gillar min far.
När jag kommer hem är halva köket på gården, rummet där jag vill minnas att köket låg är tomt, spis och diskmaskin i hallen, kylskåp och matbord i vardagsrummet, maten i flyttkartonger på pappas kontor och micron på pianot. Inget rinnande vatten på nedervåningen. Att dricka ett glas vatten blir helt plötsligt ett projekt.

Jättebra dag igår. Vi sprang som dårar från Ica Maxi och runt, runt på regementsområdet tills vi nått en mil. Fantastiskt bra jobbat. Lunch med familjen, fika med jocke, middag med Martina och Malin, vindrickning med domsamma och fler, utgång på både Rådis och Etage. Eftersom jag gick vilse nere i katakomberna under rådhuset ansåg jag att det var bäst att avlägsna sig. Speciellt som jag lyckats bryta bort chippet på mit bankkort.
Jag skulle kunna kalla det för en lyckad kväll. Ja. Det är så jag definierar en lyckad kväll.
Till Etage för att träffa Jocke och hans vänner. Worms halva natten och jag får experthjälp att döda migsjälv. TV-spel är inte en av mina expertområden.

Kan också konstatera att The invention of lying placerar sig högt upp på listan över märkliga filmer.
Lyckades också på något märkligt sätt, trots att jag satt vid köksbordet alldeles bredvid fönstret, totalmissa det där med snön som drog in över landet i fredags. Hur gick det till...?

Datumet för PREKLIN är spikat. Jag ska börja ladda NU! För jag är överlycklig över att det var en dag jag inte jobbar! kanon och jättebra!

Nu mat hos mormor och sedan en underbar tågresa hem på ett garanterat överfullt och säkert försenat tåg.

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0