waka-waka eyy-eyy

Har skrivit tentan. Äntligen. Oh guuud vad skönt det var att få det ur världen. Så nervös och orolig som jag har varit de senaste dagarna. Jag har verkligen gått runt och tänkt: "Det gör ju inget om jag inte klarar tentan, det är nog bara bra. Då måste jag ju plugga in det mer och då kommer jag kunna det ännu bätte. Och då kommer tentan i januari vara en bit av kaka."
Nu känner jag dock att det gick skitbra! Förutom ett par småsaker, men det visste ingen annan vad det var heller. Sen vara jag bara klantig och svarade inte fullt ut på vissa saker, fast jag vet, vet, vet hur det ligger till.

Sedan har jag gjort en massa saker som man borde ha tagit tag i för länge sen. Jag och Majsan fixade passerkort till Ackis. Mycket bra. Vacker som en måndagmorgon är jag dessutom på min bild. eehhh, justdet...

Var och hämtade den gamla, gamla farmakologitentan från i våras. Kollade igenom den och insåg att jag nu, sådär en fyra och en halv månad senare, inte fattade mycket av det som stod där. Men jag hade tydligen klarat tentan, så jag visste ju vad jag höll på med då. Bläddrar till sista sidan. Där finns frågor där man ska ringa in rätt alternativ, och flera alternativ kan vara rätt. Det står inom parenteser och med kursiv stil att man får minuspoäng för alla felaktiga inringningar och icke-inringningar. Jag blir liksom olycklig när jag läser det. Det är så elakt, så taskigt! Och jag minns den där dagen när vi sitter i tentasalen på BMC, en vacker vårdag. Man kommer till sista sidan i tentan och där står att man får minuspoäng om man svarar fel! Vafalls! Skönt att inte känna någon press på sig...

Nu ska jag slappa och njuta av de fem veckor jag har framför mig innan praktiken börjar. Vi ska inte göra nästan någonting. (Tror jag nu, ja...)
Jag ska leta nittiotalslåtar till min och Majas drink-preparty på onsdag. Mmm, det kommer bli naaaaajs!
Ikväll blir det Efter-Tentan-Myyyyys med världens bästa klass!

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0