Let go

Livet på psykiatripraktik. Sitta på en stol och glo mellan halv nio och fyra. Kan inget göra, kan inget säga. Bara sitta och glo. Givande två veckor.
Och ingen vill riktigt låta mig gå hem. Istället ska jag fika 45 minuter innan klockan är tio i fyra och det är okej att släppa studenten lite tidigare. Och det är ju så himla synd att dom har kortat ner psykiatripraktiken. När jag läste hade vi sex veckors psykiatriplacering.
Åhh! Ta mig därifrån.
Och sen spenderar man eftermiddagen med att ligga i sängen och stirra i taket och känna sig meningsfull. Sen får man ångest för att man inte har letat en artikel om psykiatrisk vård.
För det är ju sånt jag gillar att göra.

Jag vill inte mer.

Väl mött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0