On a day just like this

Kom till jobbet 13.45 och möttes av förvånade blickar och uppspärrade ögon. "fick dom inte tag på dig? vi har ringt dig flera gånger"
Jag såg att dom hade ringt, men jag antog att de bara ville tjata på mig att komma in tidigare. Det ville/orkade/hann inte jag. "Vi tänkte att du kunde få va ledig idag, för vi är så många."
Hade ju vart najs att få va ledig på självaste julaftonskvällen.......

Sen kom jag fram till att de va en dålig idé att va ledig. Hela familjen är ju på annan ort och dom jag känner som är kvar i stan är ju rätt upptagna med annat. Så hade jag varit ledig hade jag förmodligen legat i fosterställning i soffan, samt tröstätit min vikt i allt som går att hitta i kylen/frysen/skåpet.
En julaftonskväll iklädd full skyddsutrustning samt inlåst på isoleringssal var ett bättre alternativ. Har kollat på samtliga julprogram, ätit ett fantastiskt julbort och moffat i mig en hel del choklad, samt mina underbart goda saffransefterrätter. (går förmodligen att spåra saffran i mitt blod i ett halvår framöver) Allt detta har jag gjort och samtidigt tjänat in ca 350 kr i timmen.
Jag gillar mitt jobb.

Åkte hem till Maja och julfikade och busade lite.
Imorrn får jag äntligen åka hem till morbror och träffa hela släkten, äta mer julmat och julgodis och julfika. Spela spel, dricka glögg och öppna julklappar.
Ska bara spendera åtta och en halv timme på isoleringssal i full skyddsmundering först. (för 350 kr timmen)
HURRA!

God Jul och Väl Mött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0