take me out

Är både nöjd och besviken över min insats. Varför har jag inte gått igenom allt som jag hade tänkt? Varför har jag inte fattat allt och varför förstår jag fortfarande inte vad perfusionstryck är? Varför somnar jag när jag öppnar traumatologiboken? (den är ju så spännande!) Varför bläddrar jag fram och läser i fel kapitel utan att fatta varför det inte stämmer överens med mina anteckningar?
Dock har jag lyckats med en massa saker också. Fråga mig vad du vill om magen. Kan diagnostisera alla problem man kan ha. Kommer aldrig ha fel på ett enda bukstatus. (Fast hur roliga är bukar, egentligen? Typ det tråkigaste som finns. Varför fick jag för mig att jag vill jobba på nån sån avdelning. Måste ju va typ knäpp)

Allting tar sån jävla tid och man måste läsa en miljard gånger för att ta in en endaste mening. Dessutom kan jag inte koncentrera mig. Dels för att jag är så fascinerad över mitt långa, långa hår som jag har i en mycket lång hästasvans (!). Har suttit och smekt mitt hår hela dagen. Mäkta imponerad. (Frågan är varför, eftersom jag typ inte ens gillar mitt långa hår, bara tanken på det). Dels beror min bristande koncentration på att jag bara räknar ner tiden tills dess att det är okej att duscha och börja göra sig i ordning. Vill bara åka nu, nu, nu. Vill öppna min vinflaska i gott sällskap och bara ha kul.

Nu ska jag välja outfit och måla naglarna. Gotta löv the lördag!

Väl mött


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0