Happy People Never Fantasize

...'cause they don't need to!

Dagens Lycka. Dagens Lycka.
Dagens lycka beror på:
Mediciner, Fantasier och Endorfiner. Typ.
- Jag köpte mig ibuprofen och paracetamol. Nu ska jag bara ta dom där jävla tabletterna varje dag, så kanske vi kan bli av med den här jääävla smärtan. Egentligen skulle jag behöva en kortisonspruta rakt in i höften ba. Det skulle nog hjälpa. Jag tror det. Alternativt en PCA med morfin. Najs.
- Jag var otroligt jätteduktig. Ringde Amir, fick dock tag på Danne, men det är ju samma sak. Gick till ODA och pratade med KaHe. Ringde Viktoria och frågade efter min lön och referens. Bra där Kerstin!
- Sen! Ringer dom från förlossningen, men jag ser det försent, ringer upp. Men hon har gått hem. Ska ringa henne imorrn och boka in en tid för intervju. Jobb - Here I Come
- Lite senare, precis innan föreläsningen ska dra igång igen, ringer någon från okänt nummer. Måste ju va förlossningen, right? NEJ. Det är inte det. Even Better! Det är Per från NIVA. Han tycker att jag har en merit som står ut lite. Jag kan det där med trach va. Najs! Intervju på tisdag. Är det någonstans jag vill jobba, tillochmed mer än jag vill jobba på Onk-Onk, så är det NIVA. Jag blir så jääävla glad! Jobb - Here I Come!
Men självklart börjar jag även noja att han ska tycka att jag är mongo och inte alls vill anställa mig. Och att jag måste ringa till Gun-Marie och säga heeeej, tack för jobbet, men jag har fått ett bättre. HEEJDÅÅ!
- Shoppar en fin tröja (på rea!). Lyckonivån stiger. Köper två nya nagellack. Lyckonivån stiger. (att det sen såg ut som ljusgrönt tipex på är en annan sak..)
- Promenerar hem. Pratar med Maja om livet. Stannar vid ett övergångsställe. Känner igen rösten högt där uppe, snett bakom mig. Vrider diskret på huvudet. BMI tolv. Jag tystnar och försöker diskret tala om detta hysteriskt roliga för Maja. Lyckas. vi smyger bakom BMI tolv och förfäras. Någon borde mata stackaren. Med grädde. Massvis. Hursom leder denna korta stalking till att jag tog en liten omväg hem och hämtade mina masker. Duktig igen!
- Åker och tränar. Äntligen! Kommer in i salen, på håret att det är för sent. Ställer in cykeln och hoppar upp. Kollar bak som hastigast och där sitter kondom-medelstyrkapåmåndagarklockanåtta-killen. Näääj! Nu måste jag ju köra stenhårt, och jag som hade tänkt fuska mig genom passet. Skitockså. Men Endorfinerna. Endorfinerna gör mig glad i magen efteråt.
Idag är en glad dag

Nu ska jag gö sämlöör! MUMS!

Väl mött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0