I Belived In What Was Right, But I'm All Wrong

Efter nattens insomnia, när jag gick upp och åt massor av yoghurt och mackor i brist på melatonin, gjorde jag ett helt adekvat beslut att inte äta frukost i morse (va ju typ fortfarande mätt). Mådde rätt dåligt efter en kvart i skolan och ville ha maaaat! Men jag hade ingen frukt med mig. Hur ofta händer det? Klockan är fem i halv nio på morgonen och jag är ashungrig. Tre och en halv timme kvar till lunch. Kommer dö.
Då säger hon det.
Hon som har introduktionen till kursen säger: "Jaaa, vi kommer ju visa webbföreläsningen här inne. vi drar väl igång direkt klockan nio och så kör vi på till lunch. Men vi tar en kvarts rast. Jag har beställt fika till er, så det borde ju finnas där ute nu."
Jag blir så glad så jag dör. Mackor och te. Underbart. Livsglädje!

Drar mig för att cykla hem. Det är ju faktiskt iskallt ute. Vill inte. Tänker stanna på BMC i all evighet. Eller iallafall tills våren kommer och det blir varmt. Då kan jag cykla hem.
Kommer på en fantaastisk ide. Jag kan ju ta ett varmt skönt bad när jag kommer hem.
Men då har vi problem två. Om jag ska ställa mig och tappa upp badvatten kommer jag ju tappa sugen innan karet ens är halvfyllt. Ovärt.
Kommer på en fantastisk ide. Min bror är hemma! Ringer honom, och han tappar upp ett bad. Jag cyklar hem. Ser helt plötsligt en riktigt bra anledning att åka hem.
Kommer hem och badkaret är fyllt. Med bubblor. Livet. Bara vin som fattas.
Och jag ångrar mig nu att jag inte tog mig ett glas där i badet. Borde ha tänt ljus också.
Njutit av livet på riktigt. Det hade jag ju varit värd.

Alla hjärtansdag-dejt med Maja ikväll. Hon och jag och bio och Ben & Jerry. Oslagbart.

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0