It ain't easy

Jag är ju tjejen med beslutsångest.
Har alltid varit, kommer alltid att vara.
Så igår efter mina två arbetsintervjuer, som båda gått kanonbra, visste jag inte riktigt vad jag skulle ta mig till. Vart vill jag jobba? Bara grejen att nästintill kunna välja och vraka mellan jobben tillhör ju inte direkt vanligheten.
Funderar och vänder och vrider på allt.
Bestämmer mig sen att det ena stället ligger bra mycket bättre till än det andra. Måste ju tänka på vart jag får jobba mest, göra mest, lära mig mest. Vart kommer jag trivas? Vad vill jag göra när jag har pluggat klart? Lite så resonerade jag och bestämde mig.
Skulle idag ringa till avdelningschefen och säga: Hej, jag vill jobba hos er. När kan jag börja?
Det var liksom inga konstigheter.
Men sen ringer någon till mig istället.
Från en annan, mycket attraktiv avdelning, och jag ska få komma på intervju. Dock är denna intervju den 7 mars. Jättelångt bort. Hur ska jag kunna välja mellan dessa två fantastiska avdelningar?
Det värsta är om jag try to play it cool, och bara missar allt jobb. Skulle ju vara fantastiskt typiskt mig.

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0