Throw Me In The Fire

Min bror har för länge sen fått förbud mot att köpa yoghurt åt mig. Han har nog inte köpt rätt yoghurt en enda gång. Kom igen, hur svårt kan det vara? Egentligen? Ekologisk naturell lättyoghurt 0,5%, lite lätt blåvit-randig.
Första gången kom han hem med en vaniljyoghurt. Okej, fine, det är gott, men inte det jag vill ha.
Andra gången kommer han hem med en citronyoghurt. Njae. Ingen hit.
Jag vill ju ha min vanliga yoghurt!
Igår öppnade jag kylen och insåg till min förskräckelse att han åter köpt fel yoghurt. Dock anser jag att jag inte har rätt att klaga eftersom jag gladeligen har mumsat i mig den yoghurten i en vecka utan att märka något.
När jag ska äta yoghurt ska det va just naturell lättyoghurt. Inget annat. Men nu hade min bror köpt vanlig naturell yoghurt på 3% fett istället för 0,5% fett. Kan ju en tvååring räkna ut att jag kommer bli astjock efter att ha mumsat i mig den varje morgon i en vecka. Herregud. Hur ska detta sluta?
Jag är för tjock för att äta vanligt yoghurt!!

Ibland tänker jag på en sak. Kan vara närsomhelst. I skolan, när jag jobar, tränar, cyklar, pluggar, äter, vadsomhelst! Och jag blir nästan lite smått svimfärdig. På ett bra sätt. Det är faktiskt heeelt galet. Men bra, kanske. Eller nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0