Why Can't We Just Rewind

Ångest.
Dagens ord.
Jag brottades hela dagen med snöstorm då jag försökte ta mig genom stadens gator. Snöstorm och inga plogbilar. Typ. Eller några kanske.
Med ihärdigt kämpande och svett tog jag mig frammåt, lite grann, tillslut
Jag får ångest över småsaker. Som att cykla på Dragarbrunnsgatan efter Dragarbrunnstorg. Vet inte varför, men jag hatar verkligen att cykla, eller gå, där. Ångest. Kan bero på att det är en miljon korsningar, med människor, cyklar och bilar. Något ditåt. Hatar innerligt att cykla där! Ändå gör jag det. Om och om igen.
Sedan har vi min beslutsångest. Kan knappt välja strumpor på morgonen. Kan inte ha för många valmöjligheter. Det går bara inte. Klarar inte av det. Ge mig max två val.
Ibland är även det för mycket.

Kommer hem, nu, mitt i natten. Drabbas av en oväntad beslutsångest. Av okänd anledning. eller?
Jag ska absolut inte ha beslutsångest. Helt onödigt. Bara njut of the moment. Njut, Kerstin, njuuuut! Vet du vad det är? Att bara njuta av tillfällen? Troligtvis inte. Nuet är inget för mig. Sitter hellre och ser fram emot saker. Den njutningen är den bästa av dom alla.
Hjärta fantasin!

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0