How About

Fick redan förra veckan höra förvarningar om att det skulle komma en ny narkosläkare. Världens bästa snäll-Henrik måste ju få semester han med. Så de senaste veckorna har det varit ett gäng olika som har glidit runt på avdelningen. Men nu, vecka 29 var det SNYGG-HENRIK som skulle vara narkos hos oss. Eyecandy tänkte jag och blev nöjd. Och idag när jag kommer till jobbet är alla lite fnissiga eftersom SNYGG-HENRIK är där. Jag stålsätter mig och förväntningarna bara stiger.
Efter en halvtimmes jobb säger Ulrika att hon måste ta hit SNYGG-HENRIK för att fråga en sak. Och jag börjar ladda. Snart kommer han innanför dörren, och han kommer va så snygg. Han kommer ba blow me away.
Men vilken jävla besvikelse! Näeee. NEJNEJNEJNEJNEJ. Inte alls SNYGG-HENRIK. Han såg ut som vilken tråkdoktor som helst. Tillochmed infektionskonsulterna som kommer förbi är snyggare. Tillochmed underläkaren är snyggare.
I mina ögon heter han bara narkoshenrik. (med gemener) Jag som hade hoppats på lite eyecandy för att piffa upp arbetslivet på NIVA, men nej.

Och missar veckans Star Wars gör jag också. Eftersom jag jobbade så sent missade jag halva filmen och jag orkar helt enkelt inte kolla på bara andra hälften. Men jag fingrade lite på mina klistermärken och då pirrade det till i magen, så jag är glad ändå.
Jag får helt enkelt lägga mig i sängen och fortsätta läsa min spökbok . Bli lite mörkrädd och inte kunna sova.
Jobbajobbajobba imorrn.

Livet på en pinne!

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0