Lost Case

Alltså, jag är ju totalt värdelös! Var på IKEA och köpte mig ett fint litet bord. Det var den sista som fanns kvar av den färgen. Och jag blir alltid lite nojig när man köper den sista av nåt. Det bara måste ju vara nåt fel på den övergivna och kvarlämnade förpackningen. Men vad göra? Bara att langa fram kortet och se glad ut.
Kommer hem, öppnar förpackningen och allt ser ut att finnas där, och det är rätt färg. Jag börjar skruva och dona och skruvar självklart på saker åt fel håll och får börja om. sopa.
Lyckas skruva ihop hela bordet och ska bara skruva ihop den lilla lilla lådan. Kollar noga på beskrivningen ochplockar fram rätt delar. Ska precis börja skruva men inser att dom sjävklart har glömt bort att borra hål i ena biten! Blir så arg och ledsen och vill bara lägga mig ner och gråta. fanfanfan. Tänker tillbaka på den där gången när jag hjälpte Stefan och Martina att skruva ihop en säng och det inte va några hål borrade och hennes pappa kommer in med borren i högsta hugg. Men Snickarkerstin löste det utan borr denna gången. Men vad gör jag nu? Jag har ju ingen borr!
Tittar tre gånger till och inser tillslut att jag måste bege mig till IKEA igen, för att klaga och få rätt bit, eller åtminståne lite borrningshjälp. Tittar en gång till analyserar alla mina fyra bitar och inser tillslut att jag faktiskt bara tagt fel bit. Så jävla korkad brud.
Skruvade ihop lådan på två röda. Så nu har jag ett fint bord, med rättdelar och en välfungerande låda.
Snickarkerstin.

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0