If There's Trouble She's Got The Moves

Imorse tänkte jag: jag behöver inte ta med mig glajorna. Det kommer iallafall bara vara regn och skittråkigt fittväder när jag ska hem.
Men solen lyser hela dagen och det är varmt like hell. Svettas ihjäl på vägen hem.
Går en lååååång asskön promenad i solen, kryssar fram mellan vattenpölarna. Klarar mig fint.
Nästan hemma lyckas jag självklart trampa rakt ner, med båda fötterna, i världens djupaste vattenpöl. Hela fötterna bara försvinner. Benen följer efter och jag blir liksom vadar mig igenom vattenpölen. Årets första dopp, avklarat!
Iskalla fötter, blöta like hell. Inte najs.

Ikväll firar vi att vi lever livet som kvinnor. Äta semlor och The Ark. En öl kanske tillochmed, lite hemgjort vin? Det är ju trots allt tisdag, veckans tråkigaste dag. Den måste få förgyllas på alla sätt som går!

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0