Insurmountable Obstacles

Jag blir så trött.
Vetenskapliga artiklar förstör mitt liv.
Först ägnar man hur lång tid som helst åt att hitta dom jävlarna. Sen finns dom inte i free full text, och man vill bara skjuta nån. Sen får man fram det antal artiklar man behöver för att skriva sitt jävla PM. Och då sitter man där.
Jag är så jävla skitdålig på engelska att det är helt otroligt. Jag måste slå upp vartannat ord. Copy-paste på vart tredje stycke till google translate och jag blir ännu mer förvirrad. Det är bara slöseri med värdefull tid att sitta och traggla igenom de där jävla artiklarna. Dessutom står det samma saker som i böckerna, så vad är meningen med att jag ska kolla upp något som författarna av böckerna varit vänliga nog att kolla upp åt mig? Så fruktansvärt ineffektivt.
Skjut mig. Som vanligt.

En enrom kopp te och en hög med bra filmer och bara hänga i soffan hela dagen. Det är sånt som jag vill göra. Mycket bättre.
Dessutom drömmer, tänker, analyserar jag för mycket. Jag tror att jag kan inbilla mig att jag inte bryr mig, att jag inte tänker på det. Men jag gör det, hela tiden, fast jag inte riktigt vill.
Skjut mig. Eller ECT kan ju också kanske funka.

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0