She Ain't Like That

Första dagen på nya jobbet. Jag vill dö. Hittar inget, fattar inget, kan inget. känns inte bra. Tur att jag har arton pass kvar att lära mig på.
Första springturen för året. Blodomloppet, Lidingöloppet & Tjurruset - here I come! Det gäller bara att inte få benhinneinflammation. Good Luck Chuck!
Halkar nästan ihjäl mig påvägen hem till Charls kompis. Trevlig kväll som, trots mitt löfte till mig själv, slutar med att jag faktiskt bevittnar melodifestivalen och dess vinnare, i direktsändning alltså... Vill dock påpeka att jag absolut inte satt som klistrad. Inte det minsta.
Möter min bror precis utanför dörren när jag är påväg hem. Han säger onödiga kommentarer som gör att jag inte vågar sova i min egen säng. Men han är rolig. Skitrolig. Jag gillar när han låtsas vara dryg. Jag drygar tillbaka, men då blir han liksom otrevlig. Jag går hem.

Ser fram emot morgondagens brunch. Ägnar mig åt massiv svält i förebyggande syfte. Måste kunna frossa av allt det goda i morgon.

Jag och Charls har nu planerat in en kväll. Jag ska baka kärleksmums och mina underbara muffins. Vi ska poppa määängder med popcorn och kolla på Fucking Åmål. Allt som är bra. Det är nämligen viktigt att preppa och peppa och vara redo. Som en scout.

Väl mött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0