And The Taste Is Bittersweet

Det är inte samma sak att cykla till sjukan vid 06.15 på morgnarna nu som det var i somras. Det är mörkt och kallt och massor av andra cyklar och bilar, rödljus och folk som går i vägen.
I somras var det varmt, det luktade gott och inte en männska var vaken. (såvida man inte mötte någon, som vaknat upp efter gårdagens rus och smet hem från en bortamatch)
Jag saknar att cykla till sjukan på sommarmorgnar. Det är mysigt. Nu ser jag knappt ljus överhuvudtaget. Kolsvart när jag cyklar till sjukan och det börjar skymma när jag cyklar hem.
När kommer snön och lyser upp och gör allt vitt och vackert och mysigt?

Ewa säger att jag kommer tycka att det är kul att jobba som sjuksköterska när jag blir stor. Hon säger att hon kan se det på mig, för jag är så duktig och gullig med patienterna och trevlig och så. Och hon har ju lyckats botat min telefonskräck, så hon borde ju ha rätt. Eller hur?

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0