I won't be lying when I tell you

Jag står i mitt gamla flickrum och gör mig i ordning. Provar kläder, fixar håret och sminkar mig. (ska ju på fezzt) Springer ner till hallen eftersom det är där som husets enda helkroppsspegel finns. Vrider och vänder på mig. Springer upp, byter om, springer ner igen. Tittar och vrider och vänder. Familjen tittar på och kommenterar.
Jag känner mig som sexton år. Igen och som vanligt.
Ställer mig högst upp i trappen och ropar på pappa.
"pappaaaaaaahh! Vi åker nuuuuee! Pappa, pappa, pappa, pappaaaaaaa!! Kom igen dåå! Jag vill åka nu!!!!"
Känner mig ännu mer som sexton.
Mamma kör mig och på vägen kläcker hon ur sig: "Ring när du vill hem, så kommer jag hämtar dig"
Jag är verkligen sexton.
Så himla skönt att va hemma och bli omhändertagen av Mamma.
Nu ska jag och Jocke dricka oss fulla på GLÖGG!
Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0