If you find me all blue and icy

Jag har lite panik över det här med vinterjacka.
Helt plötsligt har man ställt fram klockan, det blir mörkt innan jag hunnit äta upp min lunch och det är november. Jag bara väntar på att det ska bli minus tjugofem grader celsius och att jag ska frysa om varenda liten muskel. Det kommer, det kommer. Jag lovar.
Köpte en vinterjacka för ett tag sen. Blev nöjd och glad eftersom jag nu slipper springa runt i en miljard affärer och svettas i jakten på en varm vinter.
Men jag är egentligen inte ett dugg nöjd. Den är inte alls som jag vill. Den är bara praktisk. (Så det går när man har mamma med sig som smakråd. Never again!) Därför fick jag för mig att jag skulle snabbprova lite jackor innan praktiken. Det resulterade i svett, tårar, ångest och att jag typ kom för sent första dagen på praktiken. Lyckat!
Och paniken. Hittar två jackor som jag provar om och om och om igen. Men jag har typ tre spänn på fickan och fick inte lägga undnan jackan jag tillslut bestämt mig för. (Jävla Carlings!)
Smög förbi och tryckte näsan mot skyltförnstret på väg hem från praktiken. Min jacka är borta. Jag hittar den inte ens på internet. (Eller jo, det gör jag, men inte den andra jag funderade på som jag nu tänkte att jag skulle köpa istället).
Livet alltså

This is why I hate att köpa vinter jackor.
Kommer frysa i vinter med, för jag tänker ha min vårjacka tills snön smälter. I ren protest.

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0