Mind

Jag gillar ju att hänga runt i scrubs på sjukan.
Jag gillar att göra roliga saker på min VFU.
Jag gillar ju att dela piller, fixa med dropp, blanda antibiotika, lägga om köttiga och äckliga sår, sticka folk, et cetra, et cetra. (morbid?)
Jag gillar att göra tråkiga saker på min VFU.
Tjata på patienterna, mata patienterna, hämta kaffe och vatten och nyponsoppa till patienterna, pyssla om dom och hjälpa dom. (Snäll?)
Jag vill bara vara kick-ass på allt. Förstå allt. Kunna allt. Känna mig säker på det jag gör. Vara bra på det jag gör. Bäst på att sätta nålar. Aldrig räkna fel på ett endra dropp. Alltid ligga steget före. Hinna med allt, aldrig stressad. Et cetra, et cetra.
Men jag är precis som Dr Kepner i Grey's. Hon ba vill va så himla duktig och att alla ska gilla henne och hon vill va chef och hon vill, hon vill, hon vill. Hon vill så himla mycket. Men så är hon bara alldeles för nervös och misslyckas med precis allt. Precis som jag
Jag är alltid i vägen. Har ingen koll på nått. Är bara allmänt värdelös. Och stressad och nervös.

Hejdå, jag byter karriär.

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0