The Milky Way

Alltså, jag har alltid tyckt att folk som får eksem i tid och otid är direkt klena människor. De borde evolutioneras ut. No hard feelings
Dock har jag nu själv drabbats av eksem. För första gången i mitt liv, vid dryga 22,5 års ålder. Ursäkta, men är inte detta något som endast drabbar typ småbarn och atopiker?
Mina stackars små fötter är numera två röda, svullna, ömma och sönderkliade klumpar, fulla av blåsor och rivsår. Och jag ska tala om för er att kortisonkräm inte är snäll mot sönderriven hud. Det svider så mycket att jag börjar gråta. Därför drar jag mig för att smörja in fötterna med detta rävgift och fortsätter klia sönder min stackars ömma atopiska hud istället. Får patientföreningens pris för bästa egenvård... eeh, nej.

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0