Trick Me!

Har i säkert, minst, tre hela dagar velat ringa till min mamma. Känner ett starkt behov av detta, men jag har ingen aning om varför. Saknar min mamma. Plockar upp telefonen, börjar slå numret. Sen inser jag att hon är på andra sidan jorden och är typ okontaktbar. Jävla skit!
Vem ska nu ge mig goda råd om mitt extremt dyra gardinköp och alla nya saker jag msåte köpa för att matcha mina nya gardiner? Vem ska nu stötta mig i min panik över att prakitken börjar imorgon? Vem ska jag tala ut med när jag har haft en skithelg på jobbet? (okej, egentligen har jag inte haft en skithelg på jobbet, det är bara det att jag mår så jävla psykist dåligt när spädbarn är alldeles för sjuka. Orättvist!)
Skit i det, jag är en vuxen kvinna (yeah, right!) som klarar sig själv. Har ju mammas bil, får nöja mig med det kanske...

I lördags när jag skulle sova var det någon dåre i huset bredvid som hade fest och hade massa blinkande lampor så det lös över hela himlen. Jag blev nyfiken, smög fram till fönstret, men det hela slutade. Väl tillbaka i den varma sängen börjar det blinka igen. Fram till fönstret, och det slutar. Tillbaks i sängen. Det börjar. Ligger kvar och tittar. Funderar på om det kan vara någon som skjuter upp raketer? Man vet ju aldrig. Det slutar inte. Jag smyger fram igen. Det slutar blinka.
Någon med mig skämta aprilo!
Tillbaka i sängen. Det blinkar. Jag ignorerar. Det blinkar mer.
Helt seriöst, det måste ju va nån som driver med mig!
Min telefon ringer. Fanvadjaghatarnärfolkringerochdrygarsignärdomärfulla!
Det är Erik. Och då vet jag per automatik att det inte är nån full idiot.
Nä, det är bara en vanlig idiot. Det är nämligen han som står under mitt fönster och blinkar med sin cykellampa. Och han hade ju faktiskt, typ en timme tidigare, sagt att han skulle trick-or-treata mig. Sen fick jag en 200 g digestivemarabouchoklad. Såjävlagott! Jag kände mig tjock hela söndagen. Och illamående. tacksåjävlamycket

Sändagen var minst lika bra. (förutom sjuk spädis på jobbet. Inte okej sajaju!) Fick en flaska whisky som tack för att jag dealat gamla åhörarkopior. En bransch jag tänker fortsätta inom, om det ger sådär bra avkastning.
Bra helg.

Ledig måndag.
Morgonlångprommis. IKEA. Gardinångest. Ljusfest. Julmysfika hos Erika (best evvah!) Nytt friskiskort!!! Praktikpanik.
Bra dag.

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0