Operation Surdegskaos

Skulle baka mitt surdegsbröd igen. Men idag skulle jag spexa till det med äppelbitar och valnötter. Gick sådär va. Gjorde alla fel man kan göra. Degen vägrade jäsa, äppelbitarna kommer inte ens in i degen, degen är för degig och sen ställer jag in ugnen helt fel. Ska nog ge upp de där bageritankarna ändå.

Fick veta praktikplatserna idag. Enbart för att jag är så jävla nyfiken och snokade reda på lösenordet, eftersom Uppsala Universitet är sämst på att hålla oss stackars nervösa studenter uppdaterade.. Ehh!
Jag ska va på ambulansen, det första jag gör. Det är asnajs! Men sen då, sen ska jag spendera en vecka med att kolla in ortopedkirurgi. Brutna ben, armar, höfter, you name it. Tråkigare kirurgi får man ju leta efter... Därefter kommer 4 veckor på en jävla ortopedavdelning. 4 veckor mobilisering och rehabilitering. Har jag inte sagt att jag hatar rehab? VAH?! Jävla skit. Men jag ska få spendera mina sista två veckor på lovely KUA (och alltså pendla till lovely Enköping) tillsammans med Em, så det kommer bli huuur bra som helst! Bara studenter på hela avdelningen som får bestämma allting själva. Så jävla bra avslutning på hösten! (eller så kommer det leda till magsår och panikångest)
Det är bara det att man blir så fruktansvärt avundsjuk på dom som ska va på CIVA och BRIVA och C-op och neuro-op och plastiken och öron-näsa-hals och andra roliga akut-/kirurgiplaceringar. Det blir "Hej, Hej Asta, 85 - ramla ner från en stol och bröt lårbenshalsen" istället. FML

Och nej, jag är inte ett dugg bitter.

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0