Storebror

Alltså dedär Facebook.
Varför skulle jag bry mig om vad alla människor lyssnar på på Spotify varenda, eviga minut? Helt meningslös information. Jag vill inte veta. Än mindre vill jag att allt och alla ska kunna se vad jag lyssnar på. Tänk om jag i hemlighet sitter och lyssnar på min secret idol, och så kan alla se det. Då är det ju ingen hemlighet längre. Och folk kan helt fritt döma mig för min konstiga musiksmak. Inte kul alls.
Får helt enkelt återgå till att lyssna på CD-skivor, på en CD-spelare. Playin' it oldschool.
Vad hände med integriteten?
Förut kunde jag fläka ut mig bäst jag ville. Berätta om alla mina förehavanden, var jag var och med vem, vad jag gjorde där ochsåvidare. Om jag kände för det.
Nu kommer man inte undan.
You can run, but you can't hide - Facebook ser dig

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0