Och den kvinnliga förkärleken för skor

Charlott skulle köpa tandskydd och fotbollsskor, så jag följde med till Stadium. Som ett litet bihang på släptåg, trött och sådär. Det är skorea och jag hittar ett par ljuslila converseskor, modell nättare. Jag har aldrig köpt mig ett par Converseskor modell nättare, men har länge suktat efter ett par. Och de är i storlek 39, hör å häpna! Det är ju min storlek. Ish. Eftersom jag är BigFoot personifierad så betvivlade jag dock att de skulle passa. Dels för att de var just modell nättare, dels för att det var storlekar avsedda för kvinnfolk (brukar alltid köpa herr-converse för att få plats med de gigantiska tårna och de breda fötterna med alla dess knölar och utskott), dels för att de va just 39 och inte 39,5 och dels för att jag inte förstår mig på det nya med att vi ska anpassa oss efter det amerikanska sättet att bedömma fotstorlek. (Har storlek 6 på mina vita converse, modell normal, och prövade nu storlek 8 och båda sitter som en smäck på mina enorma klövar)
Hur som så passar de kanonfint och de är på rea och det är en färg jag inte har hemma i min Conversesamling (och aldrig tidigare haft heller, för den delen), så jag kan ju inte annat än att lägga beslag på mitt fynd occh spendera knappa fyrahundra riksdaler på dessa klenoder.
Kommer hem och räknar mig till att jag numer har 7 par Converse. Ett par vita, två, par rosa, två par lila, och två par svarta (Variation är ledordet). Varav ett par svarta har legat nya och oanvända i garderoben i närmare ett år, lappen sitter tillochmed kvar. (Säg inget till min bror, de var en gåva från honom, så han skulle nog bli ledsen om de ej kommit till användning) Men det finns inget som heter att en kvinna (eller man) kan ha för många par Converseskor i sin ägo. Ju fler färger och mönster desto bättre!
Önskar bara  att jag hade ett par mörkgröna, mörkblåa och vinröda. Jag saknar er mina underbara!


Conversecollection 2011


Conversecollection 2004

Problemet nu är mest att det snart är för kallt för mina fina goingar. Och jag får inte plats med tjocka sockor. Det funkar bara inte. Det är nog enda anledningen till att jag hatar vintern. Vad ska jag ha på mina fossingar om jag inte kan ha mina kära convisar?!

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0