Andas lite, Chayne-Stokesstyle!

Somnade like a sweet litte child igår så fort jag lade mitt söta anlete mot huvudkudden. Vaknade dock kl 01.37, kl 03.28 och kl 05.05. Inte ett dugg nervös. Gick upp 06.50 (hello 2 timmars sovmorgon!!!) och tog det väldigt lugnt. Åt frukost och lyssnade på morgonpasset och var liksom helt lugn. no stress.
Klockan närmade sig 08.20 och jag började hetsa för att inte komma försent. Cyklade iväg. Och någonstans i närheten av Kungsgatan började pulsen gå upp och hyperventilationen var ett faktum. Kommer till sjukhusbacken och tänker "här ska jag snart börja jobba, guuu va kul!! MEN DÅ MÅSTE, MÅSTE, MÅSTE JAG KLARA TENTAN NU!!!!! Ångesten. Grät lite, hyperventilerade lite och funderade på att ringa mamma, mitt där i uppförsbacken. Ville kräkas. Varför har jag inte varit ett dugg nervös? Varför har jag inte hetsat lika mycket som alla andra? Kommer ju inte klara det hääär!!!

Börjar skriva tentan och vissa frågor behöver jag inte ens tänka på. Pennan glöder. Andra frågor fattar jag ingenting av. Sen är det ju självklart vissa frågor som är så jävla obefogade så jag vet inte vart jag ska ta vägen. En fråga lyder: Sjuksköterskestudenten Sven undrar vad ramadan innebär, vad svarar du? Förlåt, men jag måste totalt ha missat att jag tydligen pluggar religion?!
På näst sista frågan alternerar jag mellan två svarsalternativ. vänder och vrider på mina funderingar och resonemang. Väljer det ena. Vänder snabbt bort papperet för att gömma och glömma. Vänder upp nästa sida och ser att jag har svarat fel. rövrövrövrövröv. Beviset på att man alltid ska ta det man tänker på först. (Vad är ens Agonal andning!!?? Varför svarade jag det? När ska man någonsin svara med ett ord som man inte vet vad det är? (Drar mig till minnes när jag hittade på en svamp med askonstig stavning på mikrobiologitentan....(istället för att bara skriva candida)))

Har dock räknat poäng och kommer bli godkänd. WELL, HELLO!!!

Nu ska jag kräkas och sen dricka vin och bubbel och äta snittar och dansa med mina fina  och glömma allt vad NKSE heter.

Väl mött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0