My lips starts to smile and my eyes are shinin' like the sun

Ska bli poet. Borde bli poet. Är ju redan EMO, så steget till att börja skriva dikter är ju inte så långt.....

Två saker har gjort mig fantastiskt glad idag:
1. Jag och Emelie stod i regnet på stan och båda stirrar lite förvirrat runt, runt. Det är en välbekant och väldoftande arom som omger oss. Jordgubbar. Vi köper en varsinn låda och är jävligt nöjda över livet!
2. Pratar med Maja och vi diskuterar ångest. Hon har minst lika mycket ångest som jag, så vi börjar peppa varandra och berätta vad som är rimligt och orimligt. Och plötsligt så upptäcker vi båda att vi är mycket lugnare. Mycket lättare att lugna ner nån annan än att lugna ner sig själv, även fast jag veeeeeet att jag hetsar upp mig i onödan. (dessutom hetsar jag upp mig över att alla är så hetsiga och nervösa över den teoretiska tentan, medan jag är helt chill. Borde inte vara chill. Borde vara nervös och hetsplugga som alla andra)

Två andra saker som gjorde mig fantastiskt glad idag:
1. Charlott skickade ett sms om en lägenhet hon hade hittat. Hon gillade köket och badrummet. Kollar upp saken, och blir förskräckt. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. För det är rätt fult. Men köket ser lite ut som om att det är stulet från en fjällstuga, så jag förstår ifall Lotta gillare. Men hela lägenheten är KAOS. Vågar inte svara. Men skrattar gött åt de helee. Det visar sig tillslut att hon också tyckte det var skitfult, så vi kunde gemensamt skratta åt den fula lägenheten.
2. Jag har varit på spinning för första gången på länge. GÖTT.

Och imorrn är sista dagen i Enköping. Pendlarlivet är snart ett minne blott! (Och jag som precis kommit in i rutinen att gå upp 04.45...)


Väl mött

Ps. Hatar att I-knappen på mitt tangentbord inte riktigt fungerar adekvat. Funderar på att dessikera det lite. Men vet att jag inte borde, med tanke på tidigare erfarenheter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0