I don't wanna carry this nervous man around, anymore

Hade årets ångestdröm. Drömde om mitt praktiska prov. Helt sjukt. Patienten var jättegammal, inte det minsta sjuk egentligen, men som skulle ha hjälp med precis allt. Dessutom var jag tvungen att ta hand om patientens 50-åriga dotter också. Och så gick Vika bakom och såg läskig ut. Enligt läkemedelslistan var patienten ordinerad 4 kg frukt och 2 dl linfrön. Jag blev jättestressad. Fattade inte alls vad jag skulle göra.

Jag ser framför mig hur jag börjar skaka mer och mer under helgen, hur hjärtat kommer slå snabbare och snabbare ju mer det närmar sig. Jag vet att när det är dags kommer jag inte ha ätit, sovit eller bajsat på alldeles för länge. Däremot kommer jag ha haft ont i magen och kräkts fyra gånger. Själva provet är helt blankt, kan inte ens föreställa mig att jag genomför det. Men ser jag framför mig hur jag springer ut från sjukhuset, av glädje, och gör en klackspark. Solen skiner och jag är en sjuksköterska!!!!!!!!

men det förutsätter ju såklart att jag genomför och klarar provet. Och om jag känner mig rätt kommer jag vara för nervös för att ens våga titta på patienten. Bra känsla. Bra start.

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0