hatt

Jag har nog inte dystymi, utan snarare är jag bipolär. Från rådeppig igår till jätteglad idag. vet inte riktigt varför. Kan vara det där att jag hatar att jobba kväll och att man alltid går från jobbet och känner sig som världens sämsta människa. och när man jobbar dag dagen efter har man liksom tid att fixa till allt det där som inte blev gjort under gårdagen och man känner sig liksom jävligt bra (ja, jag skryter, och det får jag eftersom jag för en gångs skull  känner mig bra och duktig). Eller så kan det vara att det var ett vackert och gulligt luciatåg på jobbet i morse (som jag iochförsig inte fick titta på eftersom dr. tjurskalle skulle ronda precis då) Plus att en av mina gamla favvispatienter kom förbi och hälsade på och var så himla frisk och mådde jättebra (sånt gör en sjuksköterska glad ända in i själen) Eller så beror det på tre lustiga och oväntade telefonsamtal, möten och liknande som inträffat under dagen och som fick mig att fnissa litegrann. Eller så är det pga att jag ska baka världens godaste kola ikväll. Eller så kan det vara för att jag kom över hela tre (3) exemplar av kandidatkalendern (måste ju kompensera för tidigare år då jag glömt, missat eller inte hunnit köpa den i tid...). Eller så beror det på att min far och syster nyss övertalade mig att ta ett snuskit tidigt tåg och komma hem imorgon. Känns så himla bra! (detvillsäga att jag kommer åka skidor i helgen!!!)
 
(ville dock börja gråta när jag precis skulle öppna dörren till lägenheten och upptäckte att jag tappat en vante och var tvungen att gå ner för hela trappen igen och sedan upp. och jag som precis hade tränat en väldans massa ben...)
 
Väl mött
 
ps. home is where you have your hat
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0