kuljul

Från att inte ha brytt mig om julen alls till att ha varit bittrast i hela världen över att inte få fira jul på riktigt till att få fira en finfin jul flera gånger om.
 
Mamma och pappa och bror och syster kom förbi i söndags. Jag bjöd på glögg och fika och de bjöd på julmat. De hade med sig en fungerande mikro och tog med sig min icke-fungerande och pappa lagade den trasiga jorden. Vi spelade spel. En riktigt fin julafton, litegrann i förväg, med min fantastiska familj. (även om bror nr 2 saknades)
 
Julgrötsfrukost på julaftonsmorgon innan kvällsjobb med några av stans bästa sjuksköterskor som håller folk vid liv när alla andra är lediga och kollar på Kalle Anka och knäcker nötter. Julmys på jobbet med julbord och julmust. (och jag fick årets julklapp av Jois. Han är tokig och rolig och snäll)
 
Juldagsfirande med jobb och sveriges tröttaste taco- och filkväll med några av stans bästa sjuksköterskor som hålller folk vid liv medan andra är ute och dricker öl och vin och köar i snöstorm till en dålig och överfull klubb samt ligger i bakfylleångest imorgon. Jag slipper det, jag får rädda liv istället. (pensionären i mig jublar över att slippa träffa folk samt vara bakfull. Sova före kl 22 och vakna pigg och glad(?) klockan 5 borde man alltid göra)
 
Imorrn får jag äntligen åka hem hem till mamma och pappa och äta mera julmat och ha julafton en gång till. Och träffa mormor. Och åka skidor. Och sova ut
 
väl mött
 
ps. det jag längtar efter mest av allt är egentligen att få bygga new york-nyårspusslet. vissa traditioner får man liksom inte bara rubba på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0