Anger managment

Jag är ju som känd för att ogilla människor i allmänhet och hata specifika individer i synnerhet. Det finns en person jag hyser starkt agg mot, och jag tror att de som känner mig väl vet precis vem jag menar. Jag har alltid vetat varför jag ogillar denna person, men jag har ändå alltid haft känslan av att det är något mer underliggande som gör att jag verkligen inte tål denna människa.
Och det slog mig alldeles nyss.
Hänger runt på fejsbokk och får syn på en bild. Då upptäcker jag att personen i fråga faktiskt till utseendet liknar, och även till sättet påminner om en person i min ungdom som jag inte dirket ödslar mina varmaste tankar på.
Jag undrar stilla om jag gått runt och slösat energi på att hata helt i onödan. Efter tre sekunders reflekterande inser jag att jag har goda skäl att inte tycka om denna människa oavsett om denne påminner mig om gamla oförätter.

Så det så.
Jag hatar aldrig obefogat.

Väl mött.

ps. har sparkat stjärt på Rappa Kalja. Vinner över allt och alla. as usual

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0