Lime tree

Jag blir glad och lycklig i hela själen. Bestämde mig för att det inte är nån idé att fundera och älta mer. Så jag ringde till Charlotta och sa som det var. Jag vill ha er om ni vill ha mig. Och självklart ville dom ha mig. Så nu har jag ett jobb. Ett riktigt jobb. Jobb som sjuksköterska.
Det är stört och sjukt och fantastiskt.
Det känns som att det kommer bli en bra sommar och en bra höst. Känns som att det kommer bli ett riktigt kul jobb på en kul avdelning. Allt känns bra. Allt. Känns. Bra.
Jag vill börja jobba nuuuu!

Lite senare ringer Maja och säger att hon också har bestämt sig. Det blir gastro, men hon ska fundera lite till. Livet blir ännu mer fantastiskt om jag får jobba med min vän och snart tillika sambo. Lyckoruset vet inga gränser.

Dessutom är jag och Emelie brutalt effektiva och är snart klara med vårt fantastiska etikarbete. Så nästa vecka kommer jag bli klar med min hemtenta och sen behöver jag inte ha nån mer ångest. Nästan. Sen är det bara pedagogikuppgiften, C-uppsatsen, praktiken med tillhörande uppgift samt sluttentan och den kliniska examinationen att hetsa upp sig över... Livet som student alltså (är snart över!!!!!)

Väl mött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0