Second Chance Will Never Be Found

Trotsar snökaoset och den oplogade vägen och cyklar (läs:kämpar) mig hela vägen till ekeby för ett lovely spinningpass. Inget funkar på passet, men jag är glad ändå, för jag spinnar!! Berömde ledaren för att hon var så bra, och hon berömde mig för att jag kämpade så hårt och då blev hon glad, och då blev jag ännu gladare. Har jag sagt att jag älskar spinning?!?!

Kommer hem, och precis utanför djäknen möter jag plogbilen. Blir nöjd, för det är plogat på djäknen. Halvvägs. Sista biten får jag åter kämpa med min cykel genom snömodden för att ta mig fram. Jag undrar stilla vem jag ska ringa och mordhota för att få plogat fram till dörren. Hur jävla svårt kan det va?
Så nu är jag smått skitförbannad istället för glad.
Det blir vinter och snö varje år i detta land. Det kan inte komma som en chock varje gång. Faktiskt. komigen och ploga nånjävlagång!!

Och varför är alla så anti snön? Det är ju typ asnajs jöh!

Väl mött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0